Vizija

Pri viziji govorimo o posplošenem opisu želenega razvoja in prihodnosti naše poslovne ideje ali podjetja. Poslovno idejo si skušamo predstavljati v idealnih razmerah in kot si želimo da uspe in dosega zastavljene cilje.

Vizija ni samo opis kam se bo podjetje usmerilo v prihodnosti, kakšno bo in kaj naj počne. Dobra vizija izzove trenutno stanje v katerem se nahajamo in s katerim nismo v popolnosti zadovoljni, sicer ne bi načrtovali novega poslovnega podviga. Zastavljena vizija prebuja in vzpodbuja neizkoriščene potenciale in energijo za doseganje novih ciljev.

Vizija je osnova za strateške načrte in scenarije, usmeritev podjetja. Vizija izvira iz premisleka in želj podjetnika, ko ta razmišlja o novih podvigih. Vizijo moramo znati predstaviti sodelavcem in vsem vpletenim, od katerih je odvisen naš uspeh.

Vizija mora biti uresničljiva in izvedljiva, je nekaj za kar se borimo in terja odrekanje. Za dobro vizijo so potrebni širok pogled in pripravljenost na nove izzive, ne samo vodje temveč vseh sodelavcev.

Preverjanje vizije (evidence modelling)
Vizijo poslovnega modela lahko preverjamo s ključnimi vprašanji:

  • Kaj poslovna ideja lahko vzpodbudi?
  • Katere potrebe lahko nadomesti oz. povzroči, da se na trgu po njih manj povprašuje?
  • Kaj lahko poslovna ideja poživi?
  • Kakšne skrite pomanjkljivosti (nevarnosti) se skrivajo v uspehu poslovne ideje?

Nasvet za vajo
Poiščite primere vizij uspešnih podjetij, morda takih s katerimi delite določene vrednote in vam predstavljajo način poslovanja, kot si ga želite tudi sami.

KORISTNE POVEZAVE

Evidence Modelling