Modeliranje poslovnega načrta

Modeliranje poslovnega načrta opisuje proces zastavljenega poslovanja. Gre za podroben načrt, miselni vzorec, ki razloži kako pričakujete, da bodo stvari v poslovnem procesu potekale. Ta vaja pomaga pri vizualizaciji kako bo vaš posel dejansko deloval in opisuje kako se bo vršil.

Modeliranje poslovnega načrta omogoča, da ključne aktivnosti in logiko poslovnega procesa predstavimo v obliki dnevnih aktivnosti. Za vse dejavnosti sta ključna proces in njegove stopnje v odnosu do kupca:

  • stopnja vključevanja kupcev,
  • stopnja razvoja proizvoda za kupca,
  • stopnja dobave proizvoda kupcu.

Vse te stopnje se lahko dogajajo pred očmi kupca ali v zakulisju.

Ustvarjalci svoje poslovne ideje želijo imeti vse niti v svojih rokah in kontrolo na  vsakem koraku, vendar  je  to težko vzdrževat na dolgi rok. Pomembno je, da razmislite katera področja dela zadržati zase in katera delegirati oz. vzdrževati z zunanjimi partnerji.

Načrtovanje ključnih aktivnosti poslovanja:

  • Identificirajte katera znanja so vaša prednost in katere aktivnosti boste zadržali zase.
  • Identificirajte in razmislite kaj in kako dopolniti lastne veščine, ki so potrebne pri poslovanju.
  • Identificirajte odnose, ki jih je potrebno vzpostaviti, graditi in vzdrževati s posamezniki ali drugimi podjetji.

Tehniki, ki pomagata pri razumevanju teh vprašanj sta modeliranje poslovnega načrta in modeliranje ključnih odnosov.

Ustvarjanje trajnostnega poslovanja:

  1. Imate jasno idejo kaj je vaš posel – modeliranje poslovne zamisli.
  2. Veste, da obstajajo kupci in trg, ki bo kupoval vaše proizvode – kdo kupuje.
  3. Ustvarili boste poslovni model, ki bo zagotavljal, da so kupci pripravljeni plačati več, kot bo strošek proizvodnje.

Proces, stopnje in koraki modeliranja poslovnega načrta.
Opomba – siva področja predstavljajo področja, kjer nastajajo stroški vendar teh še ne moremo prenesti na kupce.